V Kranju prevzeli prve štiri avtobuse na električni pogon
Mestna občina Kranj (MOK) je od podjetja MAN Truck & Bus Slovenija, d. o. o., lani kupila osem električnih avtobusov in danes prevzela prva štiri, 12-metrska vozila, ki omogočajo prevoz do kar 80 potnikov. V novembru so eno od vozil že testno vključili v kranjski mestni promet in tako pri potnikih kot voznikih zabeležili pozitivne odzive, zlasti zaradi udobnosti, prostornosti in tihega delovanja motorja. V kratkem bodo vsa štiri nova vozila vključili v floto avtobusov Arrive, d. o. o., od ostalih pa se ne bodo razlikovala le v velikosti, prostornosti in načinu pogona, pač pa bo posebna tudi njihova grafična podoba. Vsak od električnih avtobusov namreč nosi ime enega od znamenitih Kranjčanov, tako da bodo potniki odslej utegnili »čakati na Puharja« (po fotografu Janezu Puharju), »prestopali na Jenka« (po pesniku Simonu Jenku), »zamudili Prešerna« (po pesniku dr. Francetu Prešernu), »srečali znanca na Bleiweisu« (po dr. Janezu Bleiweisu) … Do konca letošnjega leta bodo dobavljeni še ostali štirje, ki jih bodo prav tako poimenovali po pomembnih kranjskih osebnostih. Za nakup osmih e-vozil so v MOK večino sredstev, 2,8 milijona evrov, pridobili na razpisu Eko sklada, ob tem pa vzpostavljajo še polnilnice zanje. Danes so predstavili prve štiri, ki so jih vzpostavili na polnilnem območju, velikem kar 600 m2, v bližini sedeža Arrive, omogočajo pa tudi polnjenje osebnih e-vozil. Izgradnja skupno osmih polnilnic in namestitev baterijskega hranilnika na Zarici za nemoteno polnjenje v primeru izpada električnega omrežja, kar bo podjetje Riko, d. o. o., v celoti realiziralo do jeseni, je vredna okoli 960.000 evrov. MOK bo ta znesek v celoti pokrila s pridobljenimi sredstvi iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
»Z vključitvijo električnih avtobusov v mestni promet smo začeli konkretno in v trajnostno smer spreminjati tudi javni potniški promet. To je edina prava pot, če želimo ohraniti okolje, zdravje ljudi in kakovost bivanja. Zahvaljujem se partnerjem, ki Kranju, evropski destinaciji odličnosti 2023 in mestu v misiji 100 podnebno nevtralnih in pametnih mest do leta 2030, pomagajo na tej poti: predvsem podjetju Arriva, s katerim se bomo trudili za čim večje razogljičenje prometa v Kranju, ter tudi podjetju Riko, ki je in še bo po mestu postavilo električne polnilnice za avtobuse in osebna vozila. Cilj je, da v prihodnjih treh letih nabavimo še 12 e-avtobusov ter tako konkretno elektriciramo in posodobimo floto avtobusov. To bo ob še drugih investicijah, ki jih načrtujemo – z nabavo vozil na električni in vodikov pogon ter polnilnicami zanje, nameščanjem sončnih elektrarn na strehe javnih objektov ter hranilniki električne energije – prineslo veliko olajšanje za že tako obremenjeno okolje,« je med drugim povedal župan Mestne občine Kranj Matjaž Rakovec.
Bo Karlsson, direktor podjetja Arriva, d. o. o., je vrnil zahvalo Mestni občini Kranj za tvorno sodelovanje, ob tem pa povedal še: »V čast mi je, da skupaj praznujemo vključitev prvih štirih električnih avtobusov v javni mestni prevoz Kranja. To predstavlja pomemben mejnik v naših prizadevanjih za zmanjšanje odvisnosti od fosilnih goriv in prehod na zeleno tehnologijo. S tem boste v Kranju prispevali boste k čistejšemu in bolj zdravemu okolju. Štirje električni avtobusi bodo vozili na vseh linijah, ki pokrivajo soseske v Kranju. Vozniki in vzdrževalno osebje so opravili obsežno usposabljanje, da bodo popolnoma opremljeni za upravljanje in vzdrževanje teh vrhunskih vozil, ki poleg okoljskih koristi ponujajo tudi izboljšano varnost, udobje in zanesljivost za naše dragocene potnike in voznike. Verjamemo, da trajnostna mobilnost ni samo trend, ampak ključna misija, ki jo moramo vsi prevzeti.«
Slovesnega dogodka se je udeležil tudi minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han: »Zaradi naših zanamcev smo dolžni vlagati v zelene in trajnostne tehnologije ter rešitve. In krepitev ter elektrifikacija javnega prevoza v Kranju spada med tovrstne rešitve. V Kranju delajo, kar drugje šele napovedujejo. Imajo vizijo, ki ji sledijo, in na to so lahko zelo ponosni.
Pomena elektrifikacije prometa se zavedamo tudi v vladi; ravnokar smo podpisali Zavezo o sodelovanju pri Strateškem partnerstvu v Misiji GREMO, torej misiji zelene in digitalne preobrazbe slovenske avtomobilske industrije. Vlada si bo zato do leta 2027 za prestrukturiranje te industrije prizadevala zagotoviti 200 milijonov evrov. Lahko pa tudi povem, da imajo prvi projekti na tem področju že zeleno luč Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport. Moramo se zavedati, da slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti kar deset odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda. Njena digitalna in zelena transformacija tako nista nujni le iz ekoloških vzrokov, temveč jo zahteva tudi konkurenčnost na globalnem trgu.«
Za kulturno popestritev dogodka sta poskrbela učenca Glasbene šole Kranj na bobnih, prisotni pa so se po koncu uradnega dela z električnim avtobusom odpeljali še do polnilne ploščadi in na testno vožnjo.