Gospodarska vozila

Trije plinski Stralisi za Klemen Transport

Podjetji SiLNG in Iveco v Sloveniji orjeta ledino pri uvajanju utekočinjenega zemeljskega plina, kot pogonsko gorivo za težke tovornjake.

Kristjan Prinčič, vodja poslovnega centra Benussi, je poudaril, da Iveco že 20 let razvija vozila s pogonom na plin.

Pri Ivecu si že 20 let prizadevajo da bi kot alternativno gorivo nafti uvedli plin, zato imajo celo serijo vozil pod nazivom Iveco Natural Power. Zadnji v vrsti izdelkov je zmogljiv vlačilec Stralis s 13 litrskim bencinskim motorjem, katerega poganja utekočinjen zemeljski plin in razvija 460 KM. Med številne prednosti takšnega pogona spadajo tudi manjši hrup in manj vibracij ter za 15 % nižja poraba v kilogramih glede na liter nafte na 100 km, ob tem pa vozilo ponuja tudi do 9 % znižanja vseh stroškov lastništva (TCO).

Ob enaki kabini, se vozilo od dizelskega loči predvsem po tem, da na straneh ni posod za gorivo in AdBlue temveč sta tam dve posodi po 540 litrov za shranjevanje plina.

Pod črto to pomeni, da na 1000 prevoženih kilometrov lahko privarčujete do 100 evrov.

Najnovejša pridobitev podjetja Klemen Transport so trije Stralisi s pogonom na LNG.

Tri takšne vlačilce je nabavilo podjetje Klemen Transport, z njimi pa že uspešno izvajajo mednarodne prevoze pretežno v Italijo. V prepoznavne barve odeti vlačilci so opremljeni z motorjem iz palete Cursor 13. Motorju prostornine 13 litrov so zamenjali bate, dovod goriva, vbrizgalnik goriva, elektroniko …

Med številne prednosti takšnega pogona spadajo tudi manjši hrup in manj vibracij ter za 15% nižja poraba v kilogramih glede na liter nafte na 100 km.

Pri Ivecu zagotavljajo, da ima tak motor v primerjavi z dizelskim EURO 6 motorjem za 15 % manj CO2 ,  za 70 % manj NOx, za 90 % manj NMHC in za 99 % manj trdih delcev. Za zmanjševanje slednjih skrbi centrifugalni filter za odzračevanje motorja, ki je namesto filtra trdih delcev. Da bo pogonski sklop kompleten so motorju dodali še 12 stopenjski avtomatiziran menjalnik, ki je serijsko opremljen s hidravličnim retarderjem in funkcijama Eco-Roll ter Hill-Holder.

V prepoznavne barve odeti vlačilci so opremljeni z motorjem iz palete Cursor 13.

Ob enaki kabini, se vozilo od dizelskega loči predvsem po tem, da na straneh ni posod za gorivo in AdBlue temveč sta tam dve posodi po 540 litrov za shranjevanje plina. S tem gorivom lahko polno obremenjen tovornjak prepelje do 1500 kilometrov. Tudi infrastruktura je že dobro razvejana, saj je v Evropi na voljo že več kot 300 polnilnic.

Mitja Štoka, direktor UZP pri Butan plin d.d. je povedal, da je vrednost ene polnilnice, kakršno so zgradili v Sežani, milijon evrov.

V Sloveniji za pokritost skrbi podjetje SiLNG, ki je eno polnilnico že postavilo v Sežani, sedaj pa pripravljajo dokumentacijo za postavitev še en v Ljubljani na Letališki cesti. Utekočinjen zemeljski plin (UZN ali LNG) je sestavljen iz metana, ki se v velikih količinah nahaja v naravi. Pri atmosferskem tlaku je ohlajen na -162 ° C, s čimer se njegov volumen zmanjša za 600 krat. Utekočinjen omogoča preprosto shranjevanje in transport.

Ključ, ki je ob slovesni predaji čakal g. Piškurja v vratih novega tovornjaka.