Gospodarska vozila

Siemensova e-avtocesta

Prva električna avtocesta v Nemčiji je gotova. Siemens je zaključil s pripravo infrastrukture po celotni trasi avtoceste A5 na odseku Langen/Mörfelden in Weiterstadt.

15 milijonov evrov je vložila nemška vlada v projekt in sedaj je ta pripravljen tudi za testiranja. Ta bodo opravili s  hibridnimi tovornimi vozili z vgrajenim pantografom, ki se bo ob vstopu na e-avtocesto dvignil ter povezal z vodniki nad cesto, kot pri trolejbusu. Če bodo testi uspešni, naj bi bila e-avtocesta v uporabi za komercialne namene že sredi leta 2019.

Hessen je prva od treh zveznih dežel, ki so dale soglasje za izgradnjo e-avtocest. Druga je Schleswig-Holstein, kjer so dela na infrastruktur avtoceste A1 v teku in testiranja na odseku med Reinfeldom in Lubeckom se bodo začela prav tako v prihodnjem letu. Tretja dežela je Baden-Württemberg, kjer je v pripravi razpis za izgradnjo nadzemeljskih vodov v Murgtalu na delu ceste B 462, ki naj bi bil gotov leta 2020.

Po e-avtocesti naj bi se vozili hibridni tovornjaki. Do e-avtoceste bi prišli s pomočjo klasičnega dizelskega motorja, nato pa bi se priklopili na električne vodnike in se naprej peljali s pomočjo elektrike. Vozilo bi se v konvoju, omogoča pa cesta tudi prehitevanje, na način, da se vozilo odklopi iz električnih vodov, prehiti vozilo pred sabo in se vrne nazaj na elektrificiran del ceste. Hitrost je omejena na 90 km/h. Med vožnjo po e-avtocesti se tudi polnijo baterije tako da se hibridni tovornjaki tudi po odhodu iz e-avtoceste še nekaj časa lahko peljejo le s pomočjo elektrike.