Gospodarska vozila

Obračunavanje cestnine po vsej Evropi

DKV BOX EUROPE, s katero bo mogoče v prihodnje obračunavati vse cestnine v Evropi, lahko naročite od maja 2018. Naročanje poteka prek spleta in je bilo razvito skupaj s strankami DKV. DKV BOX EUROPE temelji na napravi v vozilu proizvajalca Siemens, skladni s tehnologijo evropskega elektronskega cestninjenja (EETS). Opremljena je s hibridno radijsko tehnologijo, kar pomeni, da lahko zajema in obračunava cestnino na osnovi tehnologije DSRC in GNSS. Poleti 2018 se bo začelo testiranje uporabe DKV BOX EUROPE, torej bodo stranke DKV v okviru tega testiranja že lahko začele uporabljati napravo v vozilu. Predvidoma septembra bo DKV Euro Service začela dobavljati prve cestninske boxe s polno funkcionalnostjo.
»Naš cilj je od zadnjega četrtletja 2018 naprej naprave, ki so že vgrajene v vozila, postopoma zamenjati, saj bodo uporabniki z napravami DKV BOX EUROPE srednjeročno za vso Evropo v vozilu potrebovali samo še eno napravo,« je dejal Jürgen Steinmeyer, direktor cestninjenja pri podjetju DKV Euro Service. »Da bi bilo mogoče obračunavati dodatne cestnine v posameznih državah, naprave DKV BOX EUROPE ni treba znova zamenjati.« Stranke DKV se lahko prek spleta udobno registrirajo za plačevanje dodatnih cestnin in to plačevanje aktivirajo prek tako imenovane oddaljene konfiguracije na daljavo. Ne glede na to, kje v Evropi je trenutno vozilo.
 

V Belgiji bo z napravo DKV BOX EUROPE mogoče predvidoma prve cestnine obračunavati od zadnjega četrtletja naprej. Aktiviranje cestninjenja v Nemčiji bo na voljo predvidoma na začetku leta 2019. Spomladi leta 2019 sledijo še države s tehnologijo DSCR (Avstrija, Francija, Španija, Portugalska). Kmalu zatem bo sledila še Italija. Z napravo DKV BOX EUROPE naj bi bilo kmalu mogoče tudi plačevanje mostnin za mostova Öresund in Storebaelt v Skandinaviji.
»Morda bo te in še druge cestnine mogoče obračunavati že prej,« je dodal Jürgen Steinmeyer. »Vsekakor je varnost pri poslovanju z našimi strankami na prvem mestu, tako da lahko trenutno navajamo zgolj napovedi, ki se nam zdijo realne. Trenutno se države, kot so Poljska, Slovenija in Madžarska, še ukvarjajo z urejanjem evropskega elektronskega cestninjenja, tako da s tovrstnimi napravami teh držav še ni mogoče pokriti. Tukaj smo s pristojnimi organi ves čas v stiku in se z njimi dogovarjamo glede pridobitve ustreznih certifikatov.«