Gospodarska vozila

Pametni tahograf 1.0

Pametnejši in zmogljivejši tahograf 1.0

Evropska komisija je predpisala, da morajo biti s 15. junijem vsa nova vozila opremljena s pametnim tahografom, ki je precej bolj napreden in bo zmanjšal možnosti manipulacij.

Z namenom povečanja varnosti in zmanjšanja manipulacij ter upoštevanja časov voženj Evropska komisija s 15. 6. uvaja v vse nove tovornjake novo generacijo tahografov, ki bodo zmanjšali možnosti manipulacij, povečali učinkovitost nadzora ter zmanjšali administrativna bremena prevoznikov. Prva generacija pametnih tahografov je sestavljena iz tahografa, senzorja, DSRC naprave za komunikacijo na daljavo ter modula satelitske navigacije GNSS.

No senzor za zaznavanje premikanja vozila.

Senzor je sedaj le eden, nameščen na menjalniku, signala iz ABS ni več. Senzor je narejen iz aluminija, da nanj ne vplivajo magnetne sile, oblika ostaja enaka, je pa zelo občutljiv na zlorabe. Zaščiten je tudi s posebno enoznačno in sistemsko nadzorovano plombo ter varnostnim elektronskim mehanizmom.

DSRC je oddajnik kratkega dosega z varno radijsko povezavo za komunikacijo z nadzorom na daljavo. Nadzornik tako pregleda podatke brez ustavljanja vozila. Za voznika je to velika olajšava, saj ga ne bodo brez potrebe kontrolirali ali ustavljali na cesti. S tem ne bo prekinjal vožnje in tako bo prihranil kar nekaj časa.

GNSS je modul globalnega pozicioniranja GPS, ki prek satelitske navigacije beleži lokacijo vozila ob začetku in koncu potovanja. Podatke pa osvežuje tudi med potjo na vsake tri ure. Za nove tahografe

so pripravljene tudi nove kartice druge generacije, tako za voznike, kot tudi za podjetja in kontrolo. Nove kartice bodo beležile večje število podatkov skladno z novo zakonodajo. Starih kartic do poteka ne bo treba menjati (do pet let), brez težav jih boste uporabljali tudi v novih tahografih, kakor boste lahko tudi nove kartice uporabljali v starih tahografskih napravah. Podatke s kartic pa bo še vedno treba kopirati in shranjevati. Razlike med karticami so praktično neopazne, na novi boste pod sliko opazili le napis G2.


Nova plomba.

Jože Cuderman, strokovnjak za tahografe, poudarja: »Novi tahograf znižuje možnosti manipulacij in zlorab, prinaša nekaj ugodnosti za voznike in podjetja, bo pa pregled tahografskega sistema in servis obsežnejši in posledično bo to podražilo storitev. Servisne delavnice bodo morale preverjati tudi vse nove funkcije pametnih tahografov, vključno s pravilnim delovanjem satelitskega sistema GNSS ter DSRC modula in pošiljanja podatkov pri nadzoru. Mi na servisih smo pripravljeni, prav tako je pripravljen Cetis za izdajo novih kartic.«Glavna ponudnika tahografov sta še naprej VDO in Stoneridge, pojavila pa se je tudi nova znamka EFAS.