Gospodarska vozila

Mercedes-Benz Sprinter tretje generacije

Mercedes-Benz je zbranim novinarjem predstavil povsem novo, tretjo generacijo priljubljenega dostavnika Sprinter, katerih je bilo od leta 1995 prodanih kar 3,4 milijonov.

Volker Mornhinweg, prvi človek Mercedes-Benz Vans, je na predstavitvi poudaril: »V digitaliziranem svetu so dostavniki strojna oprema, ki prinaša izdelke in storitve h končnemu kupcu. Če se življenje in logistika v mestu spreminjata, se morajo spreminjati tudi dostavniki.«

Prvič je bil predstavljen leta 1995, leta 2007 ga je zamenjala druga generacija, od tretje generacije pa Nemci zopet veliko pričakujejo, saj je to trenutno najbolj dovršen dostavnik na trgu. Sprinter bo še naprej ponujal tradicionalne vsebine, ki so ga naredile za nesmrtnega in to so: fleksibilnost, robustnost in ekonomičnost. Istočasno pa vnaša novi Sprinter na trg modernizem, ki ga skozi različne načine povezljivosti ter variabilnosti naredi za še bolj uporabnega.

Tretja generacija navdušuje tudi s progresivni izgledom. Pri dostavnikih sicer ne moreš veliko eksperimentirati, a se že na daleč vidi, da je izgled svež in moderen, s široko sprednjo masko ter visoko postavljenimi in globoko v blatnike zarezanimi lučmi, v katerih so lahko nameščene tudi LED diode.

Sprinter je na voljo kot klasičen dostavni furgon, kot šasija za nadgradnjo, kot kabina za posadko z različnimi nadgradnjami, kot vozilo za prevoz potnikov … Štiri dolžine, tri višine ter tri medosne razdalje, trije motorji, trije menjalniki, trije pogoni, skupna masa od 3 do 5,5 tone, vse skupaj 1700 različnih izvedenk. Za primer navedimo le izvedenko furgon, ki ima lahko tovorni prostor velik od 7,8 do 17 m3 s površino poda od 3,98 do 7,6 m2. Notranja višina lahko znaša od 1,72 do 2,24 metra. Zadnja vrata se lahko odpirajo do 270°, pod streho so lahko nameščeni nosilci za prevoz daljših predmetov, obložene so stene in koši blatnikov, na tleh je nedrseči pod in notranjost je osvetljena z LED lučmi.

Novi Sprinter je v razredu gospodarskih vozil kot S razred med osebnimi vozili

Povsem nova kabina ponuja voznikom in ostalim uporabnikom udobno in predvsem varno vožnjo. Številna odlagalna mesta, predali in police spremenijo notranjost v mobilno pisarno. Velika novost v tem segmentu pa je omreženost preko Mercedes PRO uslug. To izstopa nova platforma MBUX (Mercedes-Benz User Experience) z multimedijskim sistemom, ki ponuja odlično osnovo za vse logistične in transportne zahteve. Sistem omogoča povezovanje več voznikov in vozil, kar omogoča da se naloge lahko hitreje izvedejo, saj vsak voznik ve kakšno je stanje na cesti in se lahko izogne morebitnim zastojem. Prav tako sistem ves čas vodi evidenco o vozilu, o lokaciji vozila, količini goriva in ostalih tekočin, ter o intervalih rednega vzdrževanja.

 

 

 

 

 

Sprinter se tokrat lahko pohvali tudi s pogonom na le sprednja kolesa. Do seda sta bili opciji zadnji in vsekolesni pogon, sedaj pa sprednji pogon znižuje težo vozila za 50 kilogramov, zaradi odstranitve zadnjega diferenciala, pa se je znižala tudi nakladalna višina za 8 centimetrov. Sprinter s sprednjim pogonom je na voljo s skupno maso od 3 do 4,1 tone ter z medosnima razdaljama 3259 ali 3924 mm.

Sprinter s pogonom na zadnja kolesa pa je na voljo v izvedbah s skupno maso od 3 do 5,5 tone in medosnimi razdaljami od 3250 do 4325 mm. Naj še omenim, da bo Sprinter na voljo tudi kot vlačilec, takrat bo skupna dovoljena masa 8,75 tone, med tem ko bo v izvedbi minibus v njem prostora za do 20 potnikov.

V primeru štirikolesnega pogona, boste tokrat lahko prvič izbrali tudi samodejni 7G tronic plus menjalnik, na voljo pa bo tudi možnost reduciranja prenosa.

Predstavitve novega Sprinterje se je udeležil prvi človek Daimlerja dr. Dieter Zetsche in imel tudi uvodni govor.

Ne smemo pa pozabiti na številne sisteme, ki delajo vožnjo prijetnejšo in predvsem varnejšo, omenimo jih le nekaj:

          Parkirni paket s 360° kamero

          Kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, s senzorjem za prečni promet

          Aktivni sistem za vožnjo med črtama

          Sistem za blažitev bočnega vetra

          Druga generacija sistema za preprečevanje naleta

          Aktivna pomoč pri zaviranju

          Prepoznavanje prometnih znakov

          Distronic radarski tempomat

          Pokrivanje mrtvih kotov

          Samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi

          Senzor za dež …

In kaj poganja novi Sprinter. Kot edini med dostavniki ponuja Mercedes 6-valjni 3-litrski dizelski motor, ki razvija 140 kW/190 KM in kar 440 Nm navora. Ob njem je na voljo tudi 4-valjni 2,1 litrski dizelski motor, ki v kombinaciji z zadnjim pogonom razvija 84 kW/114 KM, 105 kW/143 KM in 120 kW/163 KM. V kombinaciji s sprednjim pogonom pa 84 kW/114 KM, 105 kW/143 KM in 130 kW/177 KM, s tem da bo slednji na voljo le za nadgradnje z bivalniki.

Novi Sprinter je tudi prijaznejši do uporabnika, saj ob vzorni ekonomičnosti znižuje tudi stroške lastništva, servisni interval je predpisan na 60.000 kilometrov ali na 2 leti. V Sloveniji bo na voljo z začetkom poletja.

Iz Duisburga Borut Štajnaher

 

 

 Več o ovem Sprinterju lahko izveste na tej povezavi.