Mercedes-Benz GenH2 tovornjaki na gorivne celice postajajo resničnost
Tovornjaki z gorivnimi celicami že opravljajo obsežne teste, stranke, ki jih testirajo pa bodo povedale kaj jim je všeč in kaj ne.
Kot eden največjih svetovnih proizvajalcev gospodarskih vozil Daimler Truck vstopa v naslednjo fazo razvoja svojih tovornjakov z gorivnimi celicami. Po fazi testiranja na testni stezi, sedaj uvajajo testne tovornjake v prve vozne parke strank. Te stranke imajo priložnost pridobiti praktične izkušnje pri prevozu na dolge razdalje s tovornjaki na gorivne celice. Test bo traja približno eno leto.
Pet tovornjakov GenH2 se bo uporabljalo v različnih aplikacijah na dolge razdalje na določenih progah v Nemčiji, kot je prevoz gradbenega materiala, ladijskih zabojnikov ali tekočih plinov. Med prvimi testi strank bodo vozila ostala pod neposrednim nadzorom in odgovornostjo proizvająlca. Tovornjake bodo polnili na določenih polnilnih črpalkah za tekoči vodik (sLH2) v Woerth am Rhein ter na območju Duisburga.
Amazon bo v svojih logističnih operacijah v Nemčiji uporabljal tovornjak GenH2, Wiedmann & Winz za pomorske kontejnerje, Holcim za logistiko gradbenega materiala in VERVAEKE– logistično podjetje INEOS – za prevoz PVC in vinil.
Razvojni inženirji Daimler Truck so tovornjak GenH2 zasnovali na značilnostih običajnega tovornjaka Mercedes-Benz Actros za dolge razdalje, kar pomeni, da so zmogljivosti in nosilnost enaki kot pri dizelsko gnenanem tovornjaku. Tovornjaki tako ponujajo nosilnost 25 ton, ob skupni teži 40 ton. Dva posebna rezervoarja za tekoči vodik in zmogljiv sistem gorivnih celic podjetja Cellcentric, skupnega podjetja Daimler Truck in Volvo Group, omogočata velik doseg. Sistem gorivnih celic GenH2 Truck zagotavlja 300 kilovatov moči (2 x 150 kW), baterija pa začasno zagotavlja dodatnih 400 kW. Baterija ima kapaciteto 70 kWh in je razmeroma majhna, saj ni namenjena pokrivanju energetskih potreb, temveč predvsem za zagotavljanje trenutne energetske podpore gorivnih celic pri pospeševanju in ali pri vožnji v klanec oz. pri polni obremenitvi.
Hkrati razmeroma lahka baterija omogoča večjo nosilnost. Polni se z zavorno energijo in presežno energijo gorivne celice. V središču prefinjene strategije delovanja sistema gerivnih celic in baterij je sistem hlajenja in ogrevanja, ki ohranja vse komponente na ustrezni delovni temperaturi in tako zagotavlja maksimalno vzdržljivost. V predserijski različici sta oba elektromotorja zasnovana za skupno 2 x 230 kW neprekinjene moči in 2 x 330 kW največje moči. Tovornjak GenH2 tako ponuja 2 x 1.577 Nm ali 2 x 2.071 Nm navora. Dva rezervoarja za tekoči vodik iz nerjavečega jekla tovornjaka GenH2 imata visoko skladiščno zmogljivost 88 kilogramov (vsak 44 kg), kar je dovolj za premagovanje dolgih razdalj. Sistem rezervoarjev je sestavljen iz dveh cevi, ene znotraj druge, izoliranih z vakumom in povezanih med seboj.