Gospodarska vozila

MAN Lion’s Coach

 

Novi MAN Lion’s Coach spredaj, zadaj in ob straneh označuje začetek novega  prepoznavnega oblikovalskega jezika.

Oblikovalci so se osredotočili na jasno ločitev funkcionalnih področij voznikovega delovnega prostora in potniškega prostora, prtljažnika ter pogonske enote. Takšna razdelitev poleg videza zagotavlja tudi ugodnosti v smislu enostavnega vzdrževanja in posledično ekonomičnosti, saj se lahko poškodovani deli hitro zamenjajo in niso povezani z velikimi stroški. Novi žarometi takoj ujamejo pogled in podobno kot tudi zadnje luči, prvič lahko svetijo v tehniki LED. Posebna značilnost novega žarometa je tudi dnevna luč v obliki traku, ki je obenem še smernik.

Avtobus je na voljo v treh dolžinah: 12.101 milimetrov, 13.361 milimetrov in 13.901 milimetrov, z dvema ali tremi osmi in prostorom za 53, 57, 59 ali celo 63 potnikov. Prtljažni prostori odvisno od dolžine vozila ponujajo med 11,7 in 14,3 kubičnega metra prostora.

Novi MAN Lion’s Coach je bil deležen številnih izboljšav, s katerimi so želeli povečati njegovo privlačnost tudi znotraj. Zato sedaj LED trakovi z nežnim belim barvnim tonom subtilno razsvetljujejo notranji pod, nove barvne kombinacije in tkanine pa prav tako privlačijo z atraktivnimi toni. Veliko razkošja ponudijo še sedeži, saj je lahko na vsakem vgrajen vhod USB, ki potnikom zagotavlja nemoteno uporabo telefona ali tabličnega računalnika.

Voznikov delovni prostor je spremenjen in preoblikovan za doseganje boljše ergonomije in večje praktičnosti, obenem pa je dobil tudi sodobnejši izgled. Posodobitev vključuje še prestavitev stikal in preoblikovanje prostora za shranjevanje levo od voznika. Izboljšan koncept shranjevanja zagotavlja več prostora in je v svoji novi obliki bolj primeren za shranjevanje pogosto uporabljenih predmetov, kot so mape velikosti A4, velike steklenice za pijačo ali mobilni telefoni. Tudi ogrevano voznikovo steklo z drobnimi in praktično nevidnimi grelnimi nitkami doda nekaj na račun varnosti in udobja. Kot dodatna možnost je to okno na voljo tudi v laminiranem varnostnem steklu, pri čemer grelne žice v premeru merijo samo 0,02 mm. Še več, zahvaljujoč UV-filtru v filmu, ki je nameščen med paneli, steklo prepušča le 1 odstotek UV-žarkov.

Pogled pod motorni pokrov pokaže, da je Lion’s Coach opremljen s šestvaljnim motorjem s prostornino 12,4 litra, ki ponuja 420, 460 ali 500 KM. To je do 20 KM in 200 Nm več kot pri prejšnjih različicah.

Menjalnik MAN TipMatic ni na voljo v kombinaciji z najšibkejšim motorjem, uporablja pa novo strategijo speljevanja in prestavljanja, ki je optimalno prilagojena motorjem D26. Nova funkcija Idle Speed Driving omogoča udobnejšo vožnjo pri zelo nizkih vrtljajih in brez dotikanja stopalke za plin.

Poleg tega je na voljo širok nabor asistenčnih sistemov, na primer tempomat MAN EfficientCruise, ki svoje delovanje prilagaja glede na topografijo in za večji učinek ‘jadranja’ ponuja še funkcijo EfficientRoll, tempomat ima tudi radarsko funkcijo (ACC), vgrajen je še sistem, ki bdi nad nenamerno menjavo pasu (LGS) in sistem Attention Guard, ki spremlja zbranost voznika. Nova generacija amortizerjev in optimalna konfiguracija vozila prinašata izboljšano vozniško udobje, izboljšano lego in višjo stopnjo varnosti. Asistenčni sistemi ne zagotavljajo le dodatnega udobja in potovalne varnosti, temveč pomembno prispevajo še k učinkovitosti, kot za to skrbi tudi za kar 20 odstotkov izboljšana aerodinamika. Funkcija EfficientRoll, na primer, že na najmanjših vzponih z ‘jadranjem’ in samodejnim prestavljanjem menjalnika v prosti tek skrbi, da se avtobus pomika naprej s skoraj ničelnimi izgubami zaradi trenja motorja in na takšen način varčuje z gorivom. Že prejšnja generacija sistema EfficientCruise je na takšen način poskrbela za 6-odstotni prihranek pri gorivu, nova pa z dodatnimi funkcijami prihranke še povečuje.