Gospodarska vozila

Majhen delavec z močnim hrbtom – Mitsubishijem Fuso Canter

Verjamem, da se še spomnite priljubljenih Tamičev, ki so ustvarjali gospodarski razvoj na naših cestah v 60., 70. in 80. letih. Njegov koncept kabine nad motorjem pa je živ še danes, sicer v nekih drugačnih vozilih, kot je denimo Mitsubishi Fuso Canter.

No, tudi Canter ni ravno nova znamka, saj je ta model na trgu že skoraj 60 let. Odkar je pod upravo Daimlerja, pa Mitsubishijev Fuso doživlja ponoven razcvet. Njihov pri nas najbolj znani model Canter se je počasi, a vztrajno, razvil v enega bolj zanimivih lahkih tovornjačkov na trgu. Zahvaljujoč Daimlerjevi tehnologiji z lahkoto parira vsem evropskim konkurentom. Po naših cestah smo lahko preizkusili najnovejši model, ki je tehnično in tudi oblikovno osvežen.

Modernejši in tehnološko naprednejši

Takoj je treba priznati, da novi Fuso predstavlja modernejšo in tehnološko izboljšano različico modela iz prejšnje generacije. Zunanjost se izraža z na novo razvito sprednjo masko, ki vključuje tudi nove žaromete v obliki bumeranga, po želji so lahko tudi v LED tehnologiji. Povsem nova je mrežasta rešetka hladilnika z večjim napisom Fuso. Sam kokpit se ni veliko spremenil. Armatura je v dvobarvni kombinaciji. Voznikov sedež je mehansko vzmeten in dodatno nastavljiv v ledvenem delu. Udobje vožnje je izboljšano tudi s prezračevalnim sistemom, ki zdaj veliko bolje kontrolira notranjo temperaturo, dodatno je poleg avtomatske klimatske naprave v ponudbi zdaj tudi mehanska. Kot se spodobi za delovno vozilo, so tudi v Canterju strateško razporejeni številni predali za drobnarije, dokumente in držala za kozarce in steklenice, ki se preprosto izvlečejo iz armature, ali pa ustvarijo s podiranjem naslona sedežev. Pred voznikom sta dva okrogla merilnika, med njima pa je LCD displej s solidno grafiko. Vse skupaj je berljivo in ponuja najpotrebnejše informacije o stanju vozila in prevoženi poti.

Za B kategorijo

Skupna masa se začne pri 3,5 tone, zato ga lahko vozimo tudi z B kategorijo. Robustna tovornjaška šasija je vedeno postavljena na dvojna zadnja kolesa, zato je sicer malo težja, po drugi strani pa Canterjeva kabina z ravnim sprednjim delom ponuja za do 80 centimetrov daljši tovorni prostor, pa tudi obračalni krog, ki se pri najkrajšem medosju 8,6 m lahko primerja s Smartom FF. Izredno prehodnost tudi na najbolj ozkih ulicah mu omogoča izbor ozke kabine (1,7 metra), na voljo pa so izvedbe z enojno ali dvojno kabino z možnostjo prevoza do 7 potnikov. Canter ponuja tudi štiri medosne razdalje od 2,5 do 3,85 metra ter nosilnost vse do 6 ton, pri čemer skupna masa znaša 8,55 tone, kar je za skoraj 2 toni več kot pri primerljivem Mercedesovem modelu Atego. Kabina, ki se mehansko prekucne naprej, omogoča preprost dostop do motorja za popravilo, posode za dolivanje vseh tekočin (gorivo, AdBlue, hladilna tekočina, tekočina za pranje stekel), kakor tudi baterije in filtri, pa so nameščene okoli kabine in na šasiji, tako da za njihovo dolivanje in menjavo kabine ni treba dvigovati.

Delovanje pri nizkih vrtljajih nakazuje na dolgo življenjsko dobo motorja. Le ta je vedno trilitrski dizel, ki pa lahko razvija 130, 150 ali 175 KM. Ob ekološki normi Euro 6 je potreben AdBlue, medtem ko filter trdih delcev do menjave pri 300.000 km ne potrebuje nobenega vzdrževanja. Regeneracija se odvija samodejno, lahko pa jo sprožimo tudi ročno. Prenos moči se izvaja prek precej trdega ročnega 5-stopenjskega menjalnika, ki se po prvih 2000 km uteče in pri katerem sta prvi dve prestavi krajši, zadnja, peta, pa podaljšana.

Lahki tovornjak

Vozilo združuje odlične vozne lastnosti ter vrhunsko manevriranje, ki temelji na kompaktnih zunanjih merah in je tako po okretnosti in majhnem obračalnem krogu v vrhu svojega segmenta. To mu omogoča koncept voznikove kabine, ki se nahaja nad motorjem. Na preizkušenem vozilu je bila nameščena prekucna nadgradnja, ki je lahko originalne izdelave proizvajalca Scattolini, lahko pa jo naročite tudi posebej, tako kot v našem primeru, pri katerem so za nadgradnjo poskrbeli pri slovenskem podjetju MBB.

Z novo generacijo so prišli tudi novi varnostni sistemi. Tako ima voznik na primer pomoč pri opazovanju objektov v mrtvih kotih, v kritičnih situacijah pa je na voljo tudi napreden sistem zaviranja v sili. Posodobili so tudi stabilizacijski sistem vozila in vgradili sistem zadnje generacije, ki omogoča ohranjanje smeri znotraj voznega pasu. Novi Canter je tudi prvi lahki tovornjak, ki je lahko opremljen z napredno varnostno funkcijo Active Sideguard Assist. Sistem prek radarskih senzorjev zazna pešce ali druga vozila na desni strani vozila in voznika opozori z zvočnim signalom, če zazna nevarnost trka. V preteklih desetletjih je Mitsubishi nenehno izboljševal svoj lahki tovornjak, da bi zadostil potrebam strank. Canter s svojo izboljšano zasnovo in naprednimi varnostnimi funkcijami želi na ceste prinesti novo raven varnosti in učinkovitosti.

Fuso 90 let

Začetki ikoničnega imena FUSO segajo v maj 1932, ko je bil v ladjedelnici nekdanjega podjetja Mitsubishi Shipbuilding v Kobeju izdelan prvi avtobus podjetja Mitsubishi, »B46 type shared car«, in poimenovan FUSO. Po poimenovanju prvega vozila se je vzdevek FUSO obdržal in uporabljal naprej za pomembne izdelke, kot so 4-tonsko tovorno vozilo KT1 z bencinskim motorjem (1946), prvo japonsko veliko tovorno vozilo s trambus kabino T380 in prvi japonski minibus, Rosa (1960). V skladu z visoko gospodarsko rastjo, ki jo je Japonska doživljala od 50. do 70. let dvajsetega stoletja, je nabor izdelkov kmalu vključeval celoten razpon od malih do velikih tovornih vozil in avtobusov ter tako igral pomembno vlogo v gospodarskem razvoju. Podjetje MFTBC, proizvajalec gospodarskih vozil znamke FUSO, je bilo ustanovljeno, ko je podjetje Mitsubishi Motors Corporation leta 2003 ločilo oddelek gospodarskih vozil od proizvodnje osebnih vozil, da se je pridružilo nekdanjemu koncernu Daimler Chrysler. Leta 2004 se je podjetje MFTBC pridružilo segmentu gospodarskih vozil koncerna Daimler Chrysler.