Avtomobilizem

Prihaja najinovativnejša družina električnih vozil na svetu

Tančica skrivnosti je odstrta: Volkswagen prvič razkriva podvozje nove družine električnih modelov ID. in tako nudi vpogled v edinstveno strategijo platforme za električne avtomobile, s katero znamka uresničuje svojo vizijo “ELECTRIC FOR ALL”. Modularna platforma za električna vozila (MEB), ki je osnova za podvozje ID., je absolutno unikatna ponudba Volkswagna in hkrati dokaz za odločnost, s katero si podjetje iz Wolfsburga utira pot na področje električne mobilnosti.

V nasprotju s siceršnjimi pristopi na trgu podvozje ID. ni naknadno prilagojena platforma za vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem, ampak je bilo že od začetka sistematično zasnovano za električne pogonske sisteme. Tako lahko Volkswagen optimalno izkoristi njihove tehnološke potenciale. Poleg tega sta dizajn in avtomobilski koncept prilagodljivejša kot kdaj koli prej – nabor modelskih možnosti sega od kompaktnega avtomobila do SUV-ja in enoprostorskega vozila. “ID. je mejnik v tehnološkem razvoju. To bo prvi povsem povezani in za vsakodnevno rabo prilagojeni električni avto, ki si ga bo lahko privoščilo na milijone ljudi,” je povedal Christian Senger, vodja Volkswagnove serije

S svojim avantgardnim dizajnom bo generacija brezemisijskih vozil ID. prepričala z dosegi, ki so primerljivi z dosegi današnjih bencinskih modelov. Kot prvi model bo leta 2020 na trg prišel ID. – štirivratni, popolnoma povezani kompaktni avtomobil, ki bo v istem cenovnem razredu kot Golf z dizelskim motorjem. Dimenzije notranjosti in vsestranskost vozila ID. bodo presegle uveljavljene meje razredov. Voznik in potniki bodo uživali v prostornosti, ki bo primerljiva z višjim avtomobilskim razredom – in to pri kompaktni površini vozila. To omogočajo neobičajno dolga medosna razdalja in posledično kratka previsa: ker ni motorja z notranjim zgorevanjem, sta lahko premi pomaknjeni bolj navzven.

Na podvozju ID. lahko med drugimi vidimo v zadnjo premo vgrajen elektromotor z menjalnikom in baterijo, ki je vgrajena v dnu vozila in zavzema malo prostora. Tako Volkswagen doseže optimalno porazdelitev mase za polno vozno dinamiko in potnikom istočasno nudi udoben visok položaj sedenja. Prenos moči z motorja na zadnjo premo poteka prek 1‑stopenjskega menjalnika. Za vsak model ID. bo na voljo razširljiv koncept dosega, ki bo po standardu WLTP znašal od 330 do 550 kilometrov. Sposobnost hitrega polnjenja z do 125 kW moči omogoča bistveno krajši čakalni čas na polnilni postaji in baterijo napolni od nič na 80 odstotkov v le 30 minutah.

Modularna platforma za električna vozila pa ne bo služila kot tehnična matrika le za vse Volkswagnove modele družine ID., ampak tudi za druge električne avtomobile štirih koncernskih znamk: Audi, SEAT, Škoda in Volkswagen Gospodarska vozila. Tako se bo MEB uporabljal pri petih znamkah in v treh svetovnih regijah. “Električna platforma MEB je najpomembnejši projekt v zgodovini Volkswagna, ki lahko ga primerjamo s prehodom s Hrošča na Golfa. Na ravni koncerna je to osnova za več kot deset milijonov električnih avtomobilov v prvem valu in bo tlakovala našo pot v električno dobo,” je dejal Thomas Ulbrich, član uprave znamke Volkswagen, odgovoren za področje električne mobilnosti.