Avtomobilizem

Test Renault Twingo 0.9 TCE 110 GT

Motor zadaj in pogon na zadnja kolesa, 110 konjev moči in vsega 1000 kilogramov teže, obljublja športne užitke. Takšen je Twingo GT by Renault Sport.

Twingo vsekakor ni dirkač in tudi v svoji GT izvedbi, njegova naloga ni zmagovati na dirkah, temveč se čim bolj približat mlajšim kupcem, predvsem z izgledom in v drugem planu tudi z močjo motorja. Mlajšim bo zagotovo všeč posebna oranžna barva s številnimi črnimi nalepkami in črtami po celem boku vozila. Posebna platišča (17 palcev), zatemnjena zadnja stekla, spojler nad zadnjim steklom ter dvojni izpuh na sredini zadka, pa razkrivajo športen karakter.

Po zgledu na zunanjost je urejena tudi notranjost, kjer bi sicer pričakovali športne sedeže, a jih ni, so pa zato okrašeni z usnjenimi detajli in oranžnimi črtami. Naslon sedeža je iz enega dela v katerem je integriran tudi naslon za glavo. Športen značaj zato dviguje športen volan in aluminijasta ročica menjalnika ter aluminijaste stopalke. Merilnik hitrosti je na beli podlagi in graviran do 210 km/h.

Twingo ima štiri vrata in štiri sedeže. Prav velike osebe zadaj ne bodo sedele, izza njih pa je še 219 litrov prtljažnega prostora nad motorjem. Za prevoz daljših predmetov pa je možno podreti tudi naslon sovoznikovega sedeža.

Inženirjem renault Sporta je uspelo izvleči zares veliko iz slabih 900 kubikov prostornega trivaljnega motorja. Zmogljivejši turbo polnilnik, dvojna izpušna veja,  močnejša črpalka za olje in vodo ter zahteva po večjem hlajenju, kar opazimo po rešetki na levem boku vozila. Na semaforju boste med prvimi, saj so pospeški do 70 km/h navdušujoči. GT je tudi nižji za 2 centimetra, med tem ko je celotno vzmetenje za 40 % bolj čvrsto, ojačan pa je tudi zadnji prečni stabilizator.

Twingo GT je postavljen na 17 palčna kolesa in le dobro oko bo opazilo, da so sprednja kolesa ožja od zadnjih (185/45 – 205/40), to mu omogoča dobro lego na cesti, nekaj več zabave pa ponuja ESP, ki v nekaterih primerih daje zadku nekaj več svobode, vendar brez strahu, kmalu se elektronika zopet vklopi in ne dovoli zadku da bi »prehitel« sprednji del. Zato se da s Twingom tudi hitreje peljati skozi niz zavojev.

Na avtocesti se malček prav tako dobro znajde, škoda da menjalnik nima šeste prestave, kar bi znižalo vrtljaje pri višjih hitrostih in s tem verjetno tudi porabo. Na testu smo zabeležili porabo 7,5 litra na 100 kilometrov, ob zares pazljivi vožnji in vključenim Eco načinom delovanja, pa se da voziti tudi s porabo okoli 5 litrov.

Zadnji pogon omogoča, da se sprednja kolesa veliko bolj obrnejo, kar ga dela za najbolj okretnega v razredu. Njegov krog obračanja znaša vsega 4,3 metra. Senzorji in kamera zadaj omogočajo parkiranje povsem do zadnjega stekla, voznik pa bo vesel tudi bolj neposrednega volanskega mehanizma, delo Renault Sporta, ki prenaša več povratnih informacij s cestišča, kot pri osnovnem Twingu.

Dinamičen po izgledu in v vožnji, nekoliko trši in zato bolje vodljiv. To so glavni aduti Twinga GT. Seveda se ne morem kosati z družinskimi brati, ki nosijo oznako RS, a za začetniške korake, povsem dovolj športnosti.

 

Tehnični podatki

Motor: bencinski, tri valjen turbo polnilnik, 12 ventilov
Prostornina (ccm): 898
Moč (kW/KM): 81/110
Navor (Nm/min): 170/2000
Menjalnik: Ročni 5 stopenj
Mere
Dolžina (mm): 3595
Širina (mm): 1646
Višina (mm): 1554
Medosna razdalja (mm): 2492
Prtljažnik (l): 219/950
Masa vozila (kg): 1001
Zmogljivosti
Pospešek (0-100 km/h): 9,6
Najvišja hitrost (km/h): 180
Kombinirana poraba (l/100km): 7
Izpust CO2 (g/km): 115