Avtomobilizem

Test: Mazda 3 G120

Mazda 3 v Machine sivi barvi zares izgled lepo. Ima LED sprednje in zadnje luči, agresiven sprednji del z robustno masko, lepe previse na boku in konzervativen, limuzinski zadek.

Mazda 3 je pri nas že stara znanka, v najnovejši izvedbi pa je še bolj prikupna, saj prevzema kar nekaj stilskih delov iz večjih sester Mazde 6 in Mazde CX 5. Še naprej pa Mazda zaupa svojim dvolitrskim motorjem in se ne gre down sizinga kot večina ostalih konkurentov, temveč se tudi v manjših limuzinah pod pokrovom skriva klasičen atmosferski motor, ki je v testni Mazdi razvijal solidnih 88 kW (120 KM), kar zagotavlja dolgo življenjsko dobo, veliko kilometrov ter razmeroma nizko porabo. Motor, menjalnik, podvozje in karoserija so združeni s t.i. SkyActive tehnologijo. V to tehnologijo spada tudi zanimivo kompresijsko razmerje 14:1, ki omogoča izredno elastičnost motorju, kateri zvezno pospešuje vse do 6500 vrtljajev, je dovolj močan tudi za športno vožnjo in za prepričljiva prehitevanja na avtocesti. Zaradi visokega navora, je možno voziti tudi pri vsega 1500 vrtljajih, tako da ni potrebno prepogosto posegati po ročici menjalnika.

Notranjost je oblečena v kvalitetne materiale, odslej pa je na voljo tudi nova električna ročna zavora, ogrevan volan in headup displej. Sedeži so odlični, ponujajo veliko bočne opore in so izdatno nastavljivi. Odeti so v tekstilne obloge, a trakovi iz umetnega usnja dajejo dodatno dozo dinamičnosti. Na sredinski konzoli je naslon za roke, ter prostor za odlaganje kozarcev, svoje mesto pa je tu našlo tudi Dinamika vozila SKYACTIV novi Mazdi CX-5 omogoča, da v…okroglo stikalo multimedijskega sistema, ki omogoča, da med vožnjo, brez umika pogleda s ceste rokujete z radijem, telefonom, navigacijo … Vse skupaj pa lahko spremljate tudi preko 7 palčnega zaslona na vrhu armaturne plošče. Zanimivo je, da je meni preveden v vse nam sosednje jezike, celo v Hrvaški in Srbski jezike, v Slovenščino pa ne! Prostora je v vozilu veliko, saj je avtomobil dolg skoraj 4,6 metra zato tudi prtljažnik ponuja odličnih 420 litrov prostora.

Novost pri Mazdi 3 je pomoč pri parkiranju ter GVC (G-Vectoring Control) sistem, ki zagotavlja natančnejše in bolj prefinjeno krmiljenje in vodenje. Ta napredna tehnologija s prilagoditvijo navora motorja poskrbi, da je vsako kolo optimalno obremenjeno. Krmiljenje je zato bolj natančno, vodenje je izboljšano, potniki pa uživajo v uglajeni in udobni vožnji.

V končnici je Mazda 3 zabaven, udoben in prostoren avtomobil. Predvsem se bo dopadel tistim, ki želijo zanesljivo japonsko tehnologijo, trpežnost in prepoznaven dizajn.

 

 Tehnični podatki: Mazda 3 G120

Motor: bencinski, 4 valjen, 16V, neposredni vbrizg
Prostornina (ccm): 1998
Najvišja moč(kW/KM): 88/120
Navor (Nm/min):  210/4000
Menjalnik: Ročni 6-stopenjski
Dimenzije
Dolžina (mm): 4570
Širina (mm): 1765
Višina (mm): 1465
Medosna razdalja (mm): 2700
Prtljažnik (l): 420
Masa vozila (kg): 1280
Zmogljivosti
Pospešek (0-100 km/h): 9
Najvišja hitrost (km/h): 195
Kombinirana poraba (l/100km): 6,6
Izpust CO2 (g/km): 119