Avtomobilizem

Je to novi Kangoo?

Renault EZ_FLEX je kompakten in izredno okreten dostavnik, ustvarjen za nemoteno gibanje po strogih mestnih središčih.

Je to novi Kangoo? Glede dimenzije: dolžina 3,86 metra, širina 1,65 metra, višina 1,88 metra, je le malenkost manjši od njega, s tremi kubiki tovornega prostora pa se že lahko primerja s Kangoojem. Tovorni prostor je izjemen glede na zunanje mere. K temu prispeva kompakten prostor za voznika, ki pa še vedno ponuja vse odlike pristnega dostavnika. Obračalni krog s polmerom 4,5 m zagotavlja odlično okretnost, tako pomembno na ulicah mestnih središč.

Vsaka podrobnost je bila zasnovana za izpolnjevanje potreb dostavljačev: širok dostop do voznikovega prostora, ki olajšuje vstopanje in izstopanje, pregledna instrumentna plošča na sredini za hiter in enostaven dostop do podatkov o vožnji, dober pregled nad pešci in mestnim okoljem ter enostavna in učinkovita upravljala. Vmesnik med človekom in napravo je moderen in popolnoma zlit s svetom pametnih telefonov. Ponuja storitve in aplikacije, ki so povezane z vozilom, omogoča pa tudi uporabo aplikacij za vsakovrstne poklicne dejavnosti.

Nakladanje zadaj olajšuje majhna višina praga (760 mm nad tlemi) in odprtine, ki omogočajo lahek dostop do celotne nakladalne površine. Dostavnik je bil zasnovan tudi s ciljem, da omogoča raznolike izvedbe prostora zadaj. Te izvedbe so prilagodljive, zasnovane v skladu z raznimi potrebami poklicnih uporabnikov, ki bodo to vozilo dobili na posodo.

Električno gnani EZ-FLEX ima dostop v mestna središča, ponuja doseg 100 kilometrov, ki je prilagojen potrebam dostave v mestu; povprečje dejanskih mestnih dostav znaša 50 km na dan.

Ducat dostavnikov Renault EZ-FLEX bo posojenih raznim poklicnim uporabnikom, podjetjem, mestom in občinam v Evropi. Ta poskus bo predvidoma trajal okrog dve leti.

Dostavnik je opremljen s senzorji, ki omogočajo boljše spoznavanje načinov rabe, te podatke pa bodo v obdobju poskusa poklicni uporabniki obogatili s svojimi opažanji in pripombami. Zbirali bodo raznovrstne podatke: zemljepisni položaj (geolokacijo), prevožene kilometre, doseg in avtonomijo, rabo odprtin, hitrost, postanke itn. Te podatke bodo potem preko povezljive naprave dostavnika prenašali bodisi sproti ali enkrat dnevno v centralno bazo, kar bo pomagalo spoznavati dejansko stanje in potrebe vsakdanje rabe.

Analiza zbranih podatkov skupaj s pripombami poklicnih uporabnikov bo Renaultu pomagala snovati vozila, ki bodo bolje prilagojena razvoju mestne logistike. Cilj je, da akterji v tem ekosistemu dostavnik in storitve preskusijo v dejanskih razmerah, s tem pa se pridobi skupno videnje mobilnosti blaga v mestih.

Renault s tem poskusom uvaja nov pristop k pripravi in snovanju inovacij za bližnjo prihodnost. Ta prožen pristop je prelomen v avtomobilski industriji in zelo blizu praksi v drugih panogah, na primer v igričarski industriji. Na svetu, kjer bo skokovita urbanizacija privedla do tega, da bo leta 2030 v mestih živelo že več kot 60 odstotkov svetovnega prebivalstva, ni treba ponovno premisliti le o premikih ljudi. Nova doba je napočila tudi za prevoz blaga: hitrost, prilagodljivost in zanesljivost so ključni pojmi novih potreb in zahtev potrošnikov v času, ki prinaša tudi naglo rast spletne prodaje. Zahteve po vedno hitrejši in bolj točni dostavi spremljajo vedno bolj drastične omejitve s predpisi v mestih in mestnih središčih.