Avtomobilizem

Prašinar ima novo podobo – Dacia Duster

Dacia je obliko vozila Duster iznašla na novo. Še vedno ima vpadljiv videz, ki je bil zaslužen za uspešnost prvih generacij, zlasti trden značaj čvrstega terenca, a ga je s prevzemom nove oblikovne linije znamke popeljal višje, dlje in močneje. Novi Duster s ponosom nosi prenovljeno obliko.

Enostavnost oblik in prostornin je prispevala k moči končne oblike; zelo pokončen prednji del, blatniki z jasno izrezanimi prisekanimi robovi, zadaj velika vrata prtljažnika, stranska okna, ki se od prednjega dela do zadka raztezajo v eni sami potezi.

Novi Duster ima elegantno zaščito s pasom, ki brez prekinitve obdaja cel avtomobil: bočne zaščitne obloge na spodnjem robu karoserije se iztekajo v prepoznavne in za novi Duster značilne dele ter nato še v obrobe blatnikov, ki se zlivajo s prednjim in zadnjim odbijačem. Novi Duster je bolj čvrst in pripravljen na širna prostranstva bolj kot kdaj koli!

Visoka, pokončna in široka armaturna plošča

Ta občutek vzbuja tudi visoka, pokončna in široka nova armaturna plošča, na kateri je širok pas. Skladnost z obliko zunanjosti se kaže tudi z obliko zračnikov, ki spominjajo na oboke blatnikov. Enako kot pri oblikovanju zunanjosti tudi pri notranjosti ni bilo zanemarjeno načelo bistvenega, torej v prvi vrsti uporabnega. Ergonomija je bila deležna velike skrbnosti, med drugim tudi pri 25 cm (10” palčnem) osrednjem zaslonu, ki je za 10 stopinj zasukan k vozniku in tako v njegovem vidnem polju. Novi samodejni menjalnik skupaj z motorjem HYBRID 140 je še posebej enostaven za uporabo. Volan z zravnanima deloma zgoraj in spodaj je posebno udoben, obenem pa vozniku olajša vstop in izstop.

Ne nazadnje novi pečat v obliki črke Y poudarja povezavo med oblikovanjem zunanjosti in notranjosti novega vozila Duster. V notranjosti je mogoče obliko črke Y najti na površini zračnikov, ki so v različici Extreme bakrene barve, in ob naslonih za roke na oblogah vrat. Na sredini volana je ime znamke nadomestil njen zaščitni znak. Pri zunanjosti imajo žarometi in zadnje luči vozila novi Duster svetlobni pečat v obliki črke Y, ki se pojavi tudi na litih platiščih, katerih sijajen videz je dosežen brez dodanega kroma, le z mehansko obdelavo, finim poliranjem zlitine.

Novi Duster je zasnovan na konstrukcijski osnovi CMF-B, ki ima v industrijski strategiji znamke Dacia osrednjo vlogo. Ta konkurenčna in izjemno prilagodljiva konstrukcijska osnova je bila prvič uporabljena za najnovejša modela Sandero in Logan, nato pa prilagojena še za Jogger. Zagotavlja vsestransko prožnost, ki jo Dacia potrebuje za optimalno udejanjenje ambicioznega načrta izdelkov.

Konstrukcijska osnova CMF-B je vozilu novi Duster omogočila pot v elektrifikacijo, saj ima lahko vgrajene hibridne pogonske sklope s tehnologijo mild ali full hybrid.

Suveren na terenu

Novi Duster ima terenske zmožnosti, ki na trgu nimajo primere med »ne-specializiranimi« vozili s štirikolesnim pogonom – z “ne-specializiranimi” so mišljena tista vozila s štirikolesnim pogonom, ki nimajo skrajšanih prestavnih razmerij oziroma reduktorja. Tako lahko zadosti vsem potrebam ljubiteljev dejavnosti na prostem.

Novi Duster je na voljo s štirikolesnim pogonom »4×4 Terrain Control«, ki ponuja pet različnih načinov delovanja.

  • »AUTO«: samodejno razporeja prenos moči med prednjo in zadnjo premo glede na oprijem koles in hitrost avtomobila.
  • »SNOW«: na spolzkem cestišču optimizira smer vožnje zahvaljujoč posebni umeritvi delovanja elektronskega nadzora stabilnost in preprečevanja spodrsavanja koles.
  • »MUD/SAND«: za vožnjo po nepredvidljivih terenih.
  • »OFF-ROAD«: zagotavlja najboljše terenske zmogljivosti za brezpotje ali zahtevne poti. Po zmogljivostih je zelo blizu načinu »4×4 Lock« v sedanjem vozilu Dacia Duster, a ima dodatno samodejno in optimalno razporejanje prenosa moči med prednjima in zadnjima kolesoma glede na njihov oprijem in hitrost avtomobila.
  • »ECO«: omogoča optimizirano porabo goriva z uravnavanjem delovanja klimatske naprave in zmogljivosti avtomobila. Optimizira razmerje prenosa moči med prednjo in zadnjo premo, da omeji porabo goriva, a upoštevajoč oprijemljivost cestišča.

Oddaljenost od tal na ravni terencev: 217 mm  (merjeno med osema),  pri različici s štirikolesnim pogonom in je tako največja na trgu. Vstopni in sestopni kot sta še primernejša za premagovanje ovir pri različici s štirikolesnim pogonom: do 31° spredaj in 36° zadaj in 24° pri bočnem kotu. Sistem za nadzor hitrosti vožnje navzdol je posebno uporaben med terensko vožnjo po strmem klancu navzdol. Ta sistem predvsem z aktivacijo zavor pomaga ohraniti hitrost avtomobila pod nadzorom (glede na ukaze voznika) med 0 in 30 km na uro. Sistem deluje ne glede na izbrano prestavo (vključno z vzvratno). Vozniku ni treba pritiskati na stopalki za plin ali zavoro, ampak se lahko posveti izključno upravljanju z volanom.

 

Odslej tudi hibrid

Duster HYBRID 140 – Ta pogonski sklop je Dacia uporabila pri vozilu Jogger na začetku leta 2023, zdaj pa je na voljo tudi v novem vozilu Duster. Temelji na že preizkušenih in preverjenih tehnologijah Skupine Renault, sestavljena pa je iz 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnika z močjo 70 kW (94 KM), dveh elektromotorjev (pogonskega z močjo 36,5 kW (49 KM) in visokonapetostnega zaganjalnika-generatorja) in elektrificiranega samodejnega menjalnika. Slednji ima štiri prestavna razmerja za motor z notranjim zgorevanjem in dve za elektromotor. Ta tehnična rešitev je možna zato, ker sistem nima sklopke. Zaviranje z rekuperacijo energije, velika zmogljivost akumulatorja z zmogljivostjo 1,2 kWh (230 V), da to energijo shranjuje in učinkovitost samodejnega menjalnika omogočajo mestno vožnjo na samo električni pogon do 80 odstotkov časa, kar porabo goriva zmanjša za 20 odstotkov (v kombiniranem ciklu) oziroma za do 40 odstotkov v mestnem ciklu. Poleg tega je za speljevanje vedno uporabljen izključno električni pogon.

Duster TCe 130 – Ta pogonski sklop je prvič uporabljen pri znamki Dacia, ki svojim kupcem z njim ponuja prvo raven elektrifikacije. Sestavljajo ga 1,2-litrski bencinski trivaljnik s turbo polnlnikom, ki deluje v Millerjevem ciklu (manjše izgube pri črpanju in boljši izkoristek), in sistemom mild hybrid z elektromotorjem 48 V. Ta elektromotor pomaga motorju z notranjim zgorevanjem ob speljevanju in pospeševanju, s tem pa povprečno porabo goriva in izpustov CO2 zmanjšuje za približno 10 odstotkov. Zahvaljujoč dodatni moči ta sklop zagotavlja tudi prijetnejše speljevanje in pospeševanje kot sedanji motor TCe 130, saj je vozilo z njim bolj odzivno, vožnja pa bolj gladka. Zavorni sistem z rekuperacijo energije akumulator z zmogljivostjo 0,8 kWh polni ne da bi voznik to posebej občutil. Pogonski sklop TCe 130 je na voljo v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom v različicah s pogonom samo na prednji kolesi ali vseh štirih koles.

In še Duster ECO-G 100 – Dacia, s svojo ponudbo različic na avtoplin vodilna v Evropi, je edini proizvajalec vozil, ki ponuja za rabo dveh vrst goriva – bencina in avtoplina – prilagojene motorje v vseh svojih modelih z motorji z notranjim zgorevanjem. Te različice imajo oznako ECO-G. Tudi novi Duster je deležen te preverjene tehnologije, ki je tovarniško vgrajena, varna in zanesljiva.