Avtomobilizem

Po cesti s Škodo Scalo 1,5 TSI Style DSG

Nova Scala je dobila ime po hribu na Češkem, Scala pa po latinsko pomeni tudi lestvica, kar simbolizira Škodin napredek v avto industriji.

Naslednik modela Rapid je postavljen med Fabio in Octavio in se uvršča v C segment. To je prvi Škodin model, ki je postavljen na koncernsko platformo MQB A0. Scala je dolga 4362 milimetrov, 2649 milimetrska medosna razdalja pa obljublja prostorno notranjost in dobre vozne lastnosti.

Izgled Scale najavlja, v kateri smeri se bodo razvijali in izgledali prihajajoči Škodini modeli. Odlikujejo jo smele in ostre linije, ki dajejo avtomobilu lepe poteze na obrazu. Še posebej v kombinaciji s kovinsko modro barvo, kjer pridejo črni detajli kot je maska, rešetka na odbijaču, stekla zadnjih vrat, difuzor na zadku, še posebej do izraza.

Notranjost prinaša povsem nov izgled, prvič viden pri kakšni Škodi, podobna naj bi izgledal prihajajoči novi kompaktni SUV Kamiq. Kokpit je še zmerja klasičen z dvema velikima okroglima merilnikoma in ekranom med njima, na katerem najdemo ogromno informacij. Na voljo pa je že tudi digitalna plošča z merilniki, kar že diši po avtomobilu višjega razreda.

Na vrhu sredinske armature je sredinski ekran, ki sicer ni vgrajen v armaturo, a kljub temu ne »štrli« iz nje. Trokraki multifunkcijski volan je lepo oblikovan in na spodnjem delu prirezan. Prostora spredaj je na pretek, zadaj pa je pozicija sedenja nekoliko dvignjena, sredinski sedež pa rahlo izbočen, kar pa ne bo motilo potnika, ki bi morebiti sedel tam. Zadnja klop je deljiva 60/40, lahko pa se povsem poklopi, kar že tako velikemu prtljažniku, ki ponuja 467 litrov prostornine, doda še 1000 litrov.

Tisto kar dela vse Škode malo posebne, pa so njihove preproste rešitve. Tako v voznikovih vratih najdemo dežnik, v vratcih pokrova posode za gorivo pa strgalo za led na šipah.

Testno Scalo je poganjal najmočnejši motor v ponudbi, to pa je 1,5 litrski turbo bencinski motor, ki razvija spoštljivih 110 kW/150 KM. Štirivaljnik zmore odklapljati valje, kar voznik sicer ne čuti, vam pa to izpiše na plošči z merilniki – in to v Slovenščini! Prenos moči na kolesa se vrši preko sedem stopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama DSG. Vse skupaj ponuja uglajen občutek za volanom, nežno križarjenje, zaradi nizke lastne teže pa so možni tudi dirkaški občutki.

Za to poskrbi tudi električno nastavljivo podvozje, ki omogoča izbiro med športnim in komfortnim načinom vožnje. V poziciji Šport postane vozilo nekoliko trše, odziv na stopalko za plin pa hitrejši, DSG menja v višjih vrtljajih vstop v zavoj pa je lahko hitrejši saj se vozilo odlično drži ceste. Izza volana sta postavljeni lopatki, ki omogočata ročno prestavljanje prestav, kar je v športnem načinu vožnje še kako zabavno. Komfortni način na drugi strani pa skrbi za udobje in tudi nižjo porabo.

Aktivni tempomat in samodejno zaviranje v sili ter vzdrževanje voznega pasu so že kar stalnica v novih avtomobilih ko naleti beseda na varnost.

Scala prinaša veliko osvežitev v razredu in prvič v Škodini zgodovini odkrito napada Golfa. Bogata oprema, sodoben dizajn in zmogljiv motor so aduti, ki ji bodo pri tem zagotovo pomagali.

Tehnični podatki

Motor: bencinski, štirivaljen, vrsten, z možnostjo izklapljanja valjev, turbo polnilnik, neposredni vbrizg

Prostornina (ccm):

1498

Moč (kW/KM):

110/150

Navor (Nm/min): 

250/1500

Menjalnik/pogon:

7-stopenjski DSG/na sprednja kolesa

Mere

Dolžina (mm):

4362

Širina (mm):

1793

Višina (mm):

1471

Medosna razdalja (mm):

2649

Prtljažnik (l):

467/1430

Masa vozila (kg):

1265

Zmogljivosti

Pospešek (0-100 km/h):

8,2

Najvišja hitrost (km/h):

220

Kombinirana poraba (l/100km):

6,5

Izpust CO2 (g/km):

113