Avtomobilizem

Novi Dacia Duster – dober plezalec

 

Duster je tretji najbolje prodajan SUV v Evropi, je tudi med bolj priljubljenimi pri nas, saj ponuja odlično razmerje med vloženim in dobljenim. Večino pomanjkljivosti iz prejšnje generacije so odklonili, vse dobre stvari pa še izboljšali in nadgradili.

 

Od leta 2004, ko je Renault prevzel romunsko Dacio, je ta znamka v nenehnem vzponu. Leta 2010 so predstavili tudi prvi SUV, s pogonom na vsa kolesa, Duster, ki je kmalu doživel velik uspeh. Po sedmih letih pa je na ceste zapeljala druga generacija. Avto je na prvi pogled precej podoben predhodniku, a pri Daciji se pohvalijo, da niti enega dela iz prve generacije niso uporabili na novem modelu. Kljub temu, da so mere ostale skoraj nespremenjene pa avtomobil optično izgleda precej širši, saj so spredaj luči zožili in jih porinili povsem v robove vozila ter razširili masko. Bočna linija je bolj mišičasta z modernimi previsi, med tem ko zadaj najdemo štirikotne luči, masivnejši odbijač ter skoraj do tablice izvlečen difuzor.

 

 

 

 

Tudi notranjost je povsem nova. Materiali s katerimi prihajate v stik so prijetni na otip, nov štirikraki volanski obroč ima obrobljena stikala, prvič pa je v Daster vgrajena avtomatska klimatska naprava ter odklepanje vozila in zagon motorja brez uporabe ključa. Daster se sedaj lahko pohvali tudi sistemom 4 kamer, ki olajšajo parkiranje in vožnjo po težjih in nepreglednih terenih. Povsem novi so tudi sedeži, še posebej voznikov je precej debelejši, za 2 centimetra daljši in nudi več bočnega oprijema. Tudi na zadnji klopi je precej prostora, zaradi izboljšanega podvozja in gostejše zvočne izolacije pa je vožnja sedaj neprimerno prijetnejša. Za zadnjo klopjo se razteza še 445 litrov velik prtljažni prostor, če pa je avto opremljen s štirikolesnim pogonom je prtljažnik 30 litrov manjši.

Močno so izboljšane tudi vozne lastnosti, saj se Duster dobro spopada s poškodovanimi cestišči, še raje pa se vozi po manj utrjenih poteh, kjer je v pomoč štirikolesni pogon, katerega vklapljamo preko stikala na sredinski konzoli. V osnovi je pogon speljan na sprednji kolesni par, s premikom stikala vklopimo avtomatsko prenašanje pogona med sprednjo in zadnjo osjo, z dodatnim zasukom pa pogon zaklenemo. Duster je z novo generacijo opremljen tudi s sistemom za nadzorovan spust, kar pomeni, da se lahko po klancu navzdol spuščate povsem nadzirano, s hitrostjo 10 km/h in ob tem ne uporabljate zavore menjalnik pa je lahko tudi v prostem teku. Da je Duster pravi terenec nakaže tudi 21 centimetrov oddaljen pod vozila od tal, zaradi kratkih previsov, pa lahko premaga kar 30° vstopne in izstopne kote.

Za pogon sta namenjena dva bencinska motorja (1,6 SCe s 115 KM in 1,2 TCE s 125 KM) ter dva dizelaša (1,5 DCI z 90 in 115 KM). V ponudbi je tudi 1,6 litrski 115 konjski motor s pogonom na plin. Menjalki so ročni s petimi ali šestimi prestavami ter samodejni EDC menjalnik z dvojno sklopko.

In na koncu dobra novica. Vse izboljšave in uporaba novih tehnologij se niso odrazile na ceni, saj je Duster na voljo že od 12.990 evrov.