Avtomobilizem

Izza trizoba

Že leta 2011 je Maserati v razredu SUV debitiral s konceptom Kubang in z njim najavil vstop v zanj povsem nov segment. Tudi serijski izdelek je plod veliko italijanske oblikovalske domišljije, zato avtomobil deluje sveže in brezčasno kot večina italijanskih športnih avtomobilov.

Levante je namenjen kupcem, ki imajo radi športne znamke avtomobilov z vrhunskimi zmogljivostmi, občasno pa bi zavili tudi na makadam. Na prvi pogled deluje Levante kot povišani štirivratni Quattroporte, s katerim si deli sprednji del, privzdignjen zadek s širokim svetlobnim sklopom pa je povsem samosvoj, ob tem pa bo 580 litrov prtljažnega prostora zadovoljilo tudi družine in ne le golfistov. Resna maska s trizobim logotipom vzbuja spoštovanje, lepo zaobljene linije pa skrbijo za nizek zračni upor (0,21) in nižjo porabo.

Model, ki prihaja s proizvodnih trakov tovarne v Mirafioriju, je dolg celih pet metrov in ima tri metre dolgo medosje, kar je občutno več, kot premorejo konkurenti.

Razvoj notranjosti so zaupali priznanemu italijanskemu dizajnerju Ermenegildu Zegni, ki je sedeže, volan, armaturo in obloge vrat oblekel v izredno kvalitetno usnje. Na sredinski konzoli dominira 8,4-palčni info touch screen, ki je nekakšno središče za nadzor vseh avtomobilskih funkcij. Pred voznikom sta še vedno dva analogna merilnika hitrosti in vrtljajev, na sredini armature pa kraljuje analogna ura. Za dober zvok so zadolžili podjetje Bowers & Wilkins, glasba pa se predvaja prek 15 zvočnikov.

Za boljši oprijem s cestiščem ter odlično lego na cesti skrbi Q4 ATC (Active Transfer Case) štirikolesni pogon, ki se glede na vozne lastnosti in podlago elektronsko spreminja v razmerju od 0 : 100 za zadnji kolesni par do 50 : 50. Mehanski diferencial z omejenim zdrsom na zadnji osi je edini te vrste v razredu, medtem ko multilink zadaj ponuja večjo stopnjo udobja. S ciljem znižati maso so velik del podvozja izdelali iz aluminija, ob tem pa je Levante postavljen tudi na zračno vzmetenje, kar omogoča tudi ročno dviganje ali spuščanje karoserije.

Štirikolesni pogon mora brzdati moč šestvaljnega dizelskega motorja, ki razvija 275 KM in kar 600 Nm navora pri vsega 2000 vrt/min. To je več kot dovolj, da dve toni težak avtomobil z dizelskim motorjem do 100 km/h pospeši v dobrih šestih sekundah in doseže 230 km/h končne hitrosti. Motor je združen z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki prestavlja odvisno od nastavljenega režima vožnje. V normalnem režimu se prestavljanje vrši že pri 2000 vrtljajih, v režimu sport pa pri 3500. Takrat se vklopi tudi zvočnik v izpuhu, ki z rezkim zvokom nakaže moč šestvaljnika. Ko enkrat vklopimo program sport, ga ne izklopimo več, pa ne le zaradi odlične zvočne kulise, temveč predvsem zaradi hitrejše odzivnosti stopalke za plin, močnejših pospeškov in bolj dinamične vožnje. Poraba, ki se vrti okoli 10 litrov, je v pričakovanem območju, vsej silni konjenici je pač treba dati piti. In ko so konji »napojeni«, dajo zares veliko od sebe.

 

Tehnični podatki  Maserati Levante 3,0 V6
Motor turbodizelski (twinturbo), V6 60°
Prostornina (ccm) 2987
Moč (kW/KM) 202/275
Navor (Nm/min) 600/2000–2600
Pogon na vsa kolesa AWD Q4
Menjalnik samodejni 8-stopenjski
Mere D x Š x V (mm) 5003 x 1986 x 1679
Medosna razdalja (mm) 3004
Masa praznega vozila (kg) 2205
Nosilnost (kg) 520
Posoda za gorivo (l) 80
Prtljažnik (l) 580
Pospešek 0–100 km/h (s) 6,9
Najvišja hitrost (km/h) 230
Povprečna poraba (l/100 km) 9
Emisija CO2 (g/km) 189