Avtomobilizem

Audi vseh audijev

 Audi je s četrto generacijo modela A8 postavil nove standarde v razredu najbolj luksuznih limuzin. To je avtomobil, ki v svet avtomobilizma vnaša najnaprednejši sistem avtonomne vožnje.

Novi A8 je zagotovo najnaprednejši avtomobil ta trenutek. Enako smo pisali tudi ob prihodu novega Mercedesovega S razreda ali BMW 7. Vsi trije predstavljajo ogledalo tehnološkega napredka in v njih se vgrajuje vse kar je trenutno na voljo in na kar so pri razvoju porabljene milijarde evrov. In ker je Audi najmlajši med sveto nemško trojico, prinaša nekaj novosti, ki jih konkurenta ne nudita.

Audi se, s pomočjo sistema Traffic Jam Pilot in asistenta »Al«, ki lahko prevzame popolno kontrolo nad vozilom do hitrosti 60 km/h na cestah in avtocestah, kjer so jasno vidne oznake na cestah, lahko pelje sam. Sistem sam speljuje, zavira, pospešuje in manevrira, med tem ko se lahko voznik v tem času posveti drugim aktivnostim, tudi gledanju TV programa na velikem osrednjem ekranu. Kadar sistem doseže svoje meje, z jasnimi signali »pokliče« voznika, naj ponovno prevzame nadzor nad vozilom. Ob številnih radarskih in ultrazvočnih senzorjih ter kamerah, Audi kot prvi uvaja tudi laserski skener. Avtomobil se s pomočjo vseh teh sistemov tudi sam parkira, boste rekli, to pa ni nič novega. Res je, ampak ko se avto parkira, vam ni potrebno da sedite v njem. Parkirate ga lahko tudi v garažo in to storite preko pametnega telefona s pomočjo aplikacije »myAudi«. Kar 41 asistenčnih sistemov zaznava in vrednoti aktualno okolico med vožnjo ter vam po potrebi posreduje dodatne informacije in stopenjsko sproža posege v delovanje, če situacijo zazna kot kritično.

Med bogatimi paketi inovacij omenimo še dinamično upravljanje quattro pogona, kjer se pri vožnji v zavoj obrnejo tudi zadnja kolesa, kar povečuje dinamičnost vožnje. Novost je tudi sistem elektromehanskega obešanja koles, s pomočjo zračnih blazin pa se lahko vozilo samodejno dvigne za 8 centimetrov na eni ali drugi bočni strani, če senzorji zaznajo možnost naleta drugega vozila. S tem se zmanjša možnost poškodb, saj je prag vozila čvrstejši kot denimo vrata ali stebriček. Novost je tudi uvedba 48 V električnega sistema, ki je prvi tovrstni sistem in dopolnjuje 12 V sistem.

Audi je med prvimi odstranil vse gumbe iz sredinske konzole, prav tako ni več velikega multifunkcijskega gumba na sredinskem tunelu. Vse je preseljeno in vstavljeno v zgornji 10,1 palčen zaslon, občutljiv na dotik, ki se ob izklopu zlije z okolico armaturne plošče in spodnji 8,6 palčni zaslon. Dodaten ekran je tudi pred voznikom in tudi ta ponuja številne informacije od delovanja motorja, hitrosti, navigacije, radia, telefona … Vse se vklopi takoj ko odklenete vozilo. Voznik lahko upravlja z infotainment sistemom s pomočjo glasu ali gestikulacije prstov pred displejem. Če se ekrana dotaknete je omogočena tudi »klik« potrditev ukaza. Kombinacija akustičnih in dotičnih ukazov, dela ta MMI sistem za inovativen in hiter za uporabo. To je avto, kjer ste radi tudi voženi. Audi A8 značilnemu veselju, ki ga občutimo pri vožnji, dodaja še užitek v vožnji, ko vozijo drugi. Sopotniki, ki sedijo na udobnih sedežih v zadnjem delu vozila, uživajo v njegovi prostornosti, ki je v primerjavi s predhodnikom občutno večja.

Avtomobil že s svojimi gabariti predstavlja moč in jemlje dih. Osnovna izvedba je dolga 5,17 metra, podaljšana izvedba L pa je za 13 centimetrov daljša.

Zunanjost ob ostrem Audijevem dizajnu, tako podnevi, kot ponoči zaznamujejo nove LED Matrix luči z lasersko osvetlitvijo ter LED svetlobni trak čez celoten zadek z zadnjimi lučmi v OLED tehnologiji. Svetlobna telesa projicirajo zanimive animacije, med tem ko se voznik približuje ali oddaljuje od vozila.

Na samem začetku sta za pogon A8 zadolžena dva trilitrska šestvaljna motorja. Bencinska izvedenka TFSI razvija 250kW/340 KM, med tem ko dizelski TDI ponuja 210 kW/286 KM. Za prenos skrbi 8-stopensjki samodejni menjalnik Tiptronic. Motorja delujeta v kombinaciji z blago hibridno tehnologijo  (MHEV- Mild hybrid electric vehicle), ki omogoča, da se lahko avtomobil premika tudi z ugasnjenim motorjem (do 40 sekund), ali da zelo mehko zažene motor, brez kakršnih koli tresljajev. V sistem je vključena tudi razširjena funkcija start/stop in rekuperacija energije s kapaciteto 12 kW.

Novi A8 se izdeluje v Audijevi tovarni v Neckarsulmu, cenovna paleta v Sloveniji pa se prične pri dobrih 107 tisočakih, za podaljšano verzijo je potrebno doplačati 6 tisočakov.