Avtomobilizem

Audi A6 slavi 50 let z novo generacijo

 

Audi je danes v Sloveniji tudi uradno predstavil osmo generacijo modela A6, ki prav letos slavi že petdeset let obstoja.

Vse se je začelo leta 1968 s prvim modelom Audi 100. Enako se je imenoval še v drugi in tretji generaciji, s četrto generacijo pa je prišla tudi menjava imena iz Audi 100 v Audi A6. Najnovejša generacija se oblikovno naslanja na že predstavljene modele A7 in A8. Na sprednjem delu izstopa velika maska ter žarometi, izdelani iz LED elementov, kot vrhunec osvetlitve pa so na voljo HD Matrix LED luči. Na zadnjem delu so prav tako led luči, ki pa niso med sabo povezane preko celotnega zadka. Novinec je malo zrasel in je od predhodnika daljši za 12,7 mm in za 7,62 mm širši. Sedaj se razteguje le nekaj milimetrov manj kot na pet metrov.

Tudi notranjost prinaša nekaj elementov že videnih pri sestrskih modelih. Prostora je precej več, še posebej za potnike zadaj, prinaša pa tudi veliko luksuza in sodobne tehnologije, vse skupaj pa dopolnjujejo vrhunski materiali. V osrednjem delu je 10,1 palčni zaslon, pod njim pa še eden s premerom 8,6 palca, ki je namenjen upravljanju prezračevanja. Seveda pa je tu še en zaslon velikosti 12,3 palca, ki prikazuje ploščo z merilniki in je že postal kar zaščitni zank vseh novih Audijev. Paket opreme je dolg in bogat, tako da si lastnik lahko privošči zares vse kar želi.

Izboljšano je tudi upravljanje ter lega na cesti. Novi A6 ima vgrajen t.i. 4WS sistem upravljanja vseh koles, kje se pri nižjih hitrosti zadnja kolesa obračajo v nasprotno smer kot prva, pri hitrosti nad 60 km/h pa v enako stran. V novem A6 je kar 39 različnih sistemov, ki delujejo preko 5 radarjev, 5 kamer, 12 senzorjev in laserskega skenerja.

Motorno ponudbo trenutno sestavljajo trije dizelski agregati od katerih je eden štirivaljen in razvija 150 kW, druga dva pa sta konfiguracije V6, kjer prvi razvija 170 kW, drugi pa 210 kW moči. Slednja dva sta tudi serijsko opremljena s quattro pogonom, pri vseh pa je na voljo izključno samodejni menjalnik. Konec leta bodo na voljo tudi bencinski motorji, ter še en šibkejši dizel.

Za konec omenimo, da vsi modeli prihajajo z blago hibridno tehnologijo, ki omogoča tudi jadranje ter 48 voltno električno napeljavo za učinkovitejšo vožnjo. A6 je na voljo od 55 tisočakov dalje, čez dober mesec pa bo na voljo tudi karavanska izvedba, ki bo ponujala kar 1680 litrov velik prtljažni prostor in bo od limuzinske izvedbe za cca 2500 evrov dražja.

Da je Audi A6 zelo priljubljen v Sloveniji priča tudi podatek, da je trenutno v Sloveniji registriranih kar 10.000 modelov A6, ob tem pa je v prvih sedmih mesecih Audi po tržnem deležu prvi po prodaji v Sloveniji v razredu prestižnih avtomobilov.